Psalmenpalet

UITVERKOCHT - Het boek is op internet her en der nog verkrijgbaar en wordt ook nog tweedehands aangeboden.

INHOUD:

Een tijdloos kijk- en leesboek met 24 geschilderde psalmen. Bij elke psalm een toelichting en een meditatie.
Meditaties van o.a. Henk Binnendijk, Rikkert Zuiderveld, ds. Arie van der Veer, Otto de Bruijne, Joke Verweerd en vele anderen.

Recensies:

In deze uitgave doet de kunstenares Rosier kort verslag van de ziekte en het overlijden van haar zoon waarbij het christelijke geloof voor hen beiden van grote betekenis was en is. Speciaal de psalmen zijn tijdens het ziekte- en stervensproces vaak tot grote steun geweest. Nu, circa acht jaar na het afscheid van haar zoon, biedt ze 24 schilderijen, meestal acryl of olie op doek, met de psalmen die haar geinspireerd hebben en die ze zo vaak met haar zoon had gelezen en herlezen. De opbouw is steeds (een deel van) een psalm, het bijbehorende schilderij, een toelichting bij de psalm waarin de kunstenares haar keuze en werkwijze beschrijft, een meditatietekst van een meer of minder bekende Nederlander van protestants-christelijke huize, om tot slot een detail bij de psalm, zowel een detail van het schilderij als van de psalmtekst, er uit te lichten. De schilderijen tonen de grote kracht, waarmee de kunstenares het verlies probeerde te verwerken. Maar vooral blijft toch de indrukwekkende schoonheid van de door de bijbel geinspireerde afbeeldingen (juweeltjes) hangen.

W.H.J. van Stiphout

Troost, inspiratie
Bijzonder mooi kijk- en leesboek.
Mn als je 's nachts niet kunt slapen kom je weer tot rust door
het lezen van de psalmen en stukjes en het bekijken van de schilderijen. (praise, 29 mei 2010)

Geef God een kans in je leven
Heel moedig van moeder, vader en kind. Mede door de interviews op tv (van de moeder) lees ik het boek anders. Je voelt de geweldige strijd van haar, maar ondanks alles toch te kiezen om op God te blijven vertrouwen vind ik heel moedig, leerzaam en bemoedigend voor mij en ik denk ook voor vele anderen. (DKastanja, Amsterdam, 16 augustus 2016)

Prachtig " psalmen schilderijen boek".
Het is een prachtig boek met mooie schilderijen. Zeker als je in Israël geweest bent zie je zoveel meer in de schilderijen en lees je de Psalmen anders. (Diana44, 22 oktober 2018)

Een prachtig meditatie- en kijkboek
Christa Rosier verloor haar zoon op veertienjarige leeftijd na een zeldzame ziekte die niets meer of minder was dan een ‘lijdensweg’. Hoe verwerk je zoiets? Christa Rosier deed dat door schilderijen te maken bij de psalmen die zoveel betekenden tijdens de ziekte van haar zoon. Iedere avond lazen ze samen een psalm. Ephraïm had een aantal favoriete psalmen en het zijn vooral die psalmen die Christa uitkoos om te schilderen. In een groot aantal van deze psalmen gaat het over het vertrouwen in God, ondanks alles. Hij biedt een schuilplaats in alle omstandigheden. Ieder hoofdstuk begint met een psalm, daarna volgt het schilderij met de persoonlijke uitleg van Christa. Aansluitend volgt een meditatie van de hand van diverse schrijvers (onder wie Arie van der Veer en Andries Knevel). Tot slot wordt een detail uit de psalm en uit het schilderij toegelicht. Psalmenpalet is een prachtig en krachtig boek, dat hoop en houvast biedt. Een aanrader!  (Tijgermuis, Randstad, 21 juli 2012)

© 2018 - 2024 christarosier | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel